Supervision
Supervision.
Jeg tilbyder supervision for socialt fagligt personale der arbejder med børn og unge. Du/I behøver ikke at have fagviden inden for Systemisk/Narrativ eller Mentalisering, som er mit teoretiske afsæt i supervision.
Plejefamilier
I mit arbejde som Familieplejekonsulent erfarede jeg, at alle plejefamilier oplever deres arbejde som berigende og meningsfuldt, men til tider også problematisk og udfordrende.
Mange problemstillinger kan være på spil i en plejefamilie og ofte flere ad gangen, og derfor kan supervision være nødvendigt og gavnligt.
I dialogen skabes et refleksionsrum, hvor hverdagens problemstillinger kan blive vendt med en fagperson. Derved opstår nye handlemuligheder og forståelser i familieplejearbejdet.
Jeg forsøger altid i min supervision at omsætte teoretiske viden til hverdagens praksis, og gerne således, at det også kan benyttes i "her og nu"-situationer.
Eksempler på supervisions temaer:
- Samarbejde
- Relationen mellem egne biologiske børn og plejebørn
- Tilknytningsskader – kontakten og samspillet
- Traumereaktioner – forståelse når reaktionerne viser sig i hverdagen
Supervision til Sandplayterapeuter
- Jeg er godkendt som supervisor hos Dansk Sandplay Institut v. Marianne Molbech: www.dansksandplayinstitut.dk
- Jeg blev færdiguddannet Sandplayterapeut 2015. Jeg har arbejdet som Sandplayterapeut - først i Odense kommune og nu i Sorø kommune. I mit arbejde med Sandplayterapi har jeg arbejdet med børn/unge samt voksne.
- Sideløbende med mit arbejde, som Sandplayterapeut får jeg supervision p.t. hos Lisbet Myers Zacho, Jungiansk Analytiker: www.lisbetmyers.dk/?page_id=51
Supervision til Spædbarnsterapeuter
- Jeg er godkendt som supervisor hos Dansk Institut For Spædbarnsterapi v. Inger Thormann og Inger Povlsen: https://spaedbarnsterapi.dk
- Jeg blev færdiguddannet Spædbarnsterapeut i år 2011. Efter min uddannelsen har jeg skrevet og udarbejdet Spædbarnsterapier. Sideløbende med mit arbejde som Spædbarnsterapeut har jeg igennem alle årene modtaget supervision hos Inger Povlsen.